måndag 19 maj 2014

Veckan som gått - träning v. 20

Måndag: Styrketräning, underkropp ~ 1 timme 30 minuter
Tisdag: Vila
Onsdag: Styrketräning, överkropp ~ 75 minuter
Torsdag: Vila
Fredag: Styrketräning helkropp ~1 timme 30 minuter
Lördag: Vila
Söndag: Jogging 30 minuter, promenad 50 minuter. Rörlighetsträning 20 min

Totalt: 5 timmar 50 minuter

Alla pass kom med och de var enligt mig alla väldigt kvalitativa. Kan inte komma på när jag senast varit så totalt dödslut som efter söndagens länk. Sprang en riktigt jobbig runda i extremt kuperad terräng, dessutom stenigt och bergigt fläckvis. Kände mig som en urvriden disktrasa när jag ännu hade rörlighetsträningen kvar. Tack vare att jag hittade en skuggig plats under en stor björk, hittade jag ny energi. Vad skönt det kan vara att träna ute, riktigt avslappnande. Sen gick det också utmärkt att bara slänga omkull sig där och vila lite efteråt. Myrorna tyckte också det var väldigt skoj med en ny klätterställning, fine by me så länge det inte är spindlar...



Märker nu att det blev träning varannan dag den här veckan - därmed ingen extra träning alls. Känner ändå att det var helt okej och det var skönt att vara hyfsat pigg i kroppen inför alla pass, kanske därför kvaliten på passen också kändes så bra. Nu har det gått en hel vecka utan besvär i varken häl/vrist eller armbåge så jag tror jag vågar friskförklara mig nu. 

Nu drömmer jag om ett gott resultat i inbodymätningen så att jag får en rejäl kick till att slutföra det här träningsprogrammets sista vecka. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar