tisdag 20 maj 2014

Inbodymätning nr.4

Igår var jag på min fjärde inbodymätning. Lika intressant varje gång och vissa gånger är resultaten positivare än andra gånger. Senaste gång var en stor besvikelse då jag trots att jag gått ner i vikt hade gått upp i fettvikt. Nu var siffrorna betydligt trevligare. I synnerhet med tanke på att jag inte skött dieten riktigt så bra som jag borde så tycker jag det är finfina resultat. 

Vikt: +0,5 kg
Fettprocent: -3%
Fettmassa i kg: -1,9 kg
Muskelmassa i kg: +1,3 kg

I rent språk hade jag alltså gått upp lite, lite i vikt, men det kan lika gärna bero på att mätningen senaste gång var på morgonen, nu på kvällen. Muskelmassan hade ökat och fettet minskat vilket var helt planenligt. Jag är nöjd. 

Den första mätningen gjorde jag i maj 2013. Sedan minskade jag på egen hand fettprocenten endast 0,8% på 8 månader. På 4 månader, med hjälp av den bevisligen superduktiga Vicki, försvann 3%. Det gör mig så glad att äntligen se att utvecklingen går åt rätt håll. Det är skillnader som är så svåra att se med blotta ögat så det är härligt att se siffror svart på vitt. Härligt också att det inte bara är underhudsfett som minskar utan också det än mer obehagliga fettet kring organen. 

Missförstå mig rätt, jag har lång väg kvar till den kropp jag önskar mig, men det här är ett projekt som kommer ta mycket tid och kräva långvarig motivation. Igen en gång tackar jag min lyckliga stjärna, för utan hjälp skulle det långvariga projektet troligen vara ett evighetsprojekt - nu finns det i alla fall lite hopp! 

2 kommentarer:

  1. Jee vad bra jobbat! Det känns säkert jättekiva att få konkreta resultat med sitt tränande. Fint att vända sej till om motivationen tryter någon gång. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Taack! Känns så superdupermegajättebra, och det är så skönt att se konkreta resultat så, för det har varit väldigt tungt för mig att inte få se resultaten i viktformat så som jag är van. Och visst är det bra för motivationen att se att man gör något rätt också :D

      Radera