tisdag 20 maj 2014

Stockholmskryss

En liten släng av vår kryssning i bilder. En avslappnande helg med bad, shopping, god mat, museum och annat skoj. 


Vi hade satsat på en lite trevligare hytt. Uppgraderingen av hytt gjorde att vi också fick äta specialfrukost, inklusive champagne (vem sjutton vill ha skumppa direkt på morgonen) en massa färsk frukt och annat lyxigt och gott. Skulle gärna ha knäppt en massa bilder men var för lat för att bära omkring på en handväska med telefon eller kamera. Kan i alla fall säga att det var mycket lättare att välja en hälsosammare frukost bland allt det goda, i synnerhet då stressmomenten från den vanliga buffen saknades. 


En bild på väggen i underklädsaffären Details där jag gick på bikinijakt. Hyfsat god jaktlycka och otroligt god betjäning.


Hattifnatt?


Vi gick på vattenmuseum på Djurgården. Jag älskar ju sådant här, men det här var nog inte det bästa akvarie jag besökt. Fast en regnsskogsavdelning där det plötsligt blev natt och åskväder var riktigt cool. Annars var det litet och faktiskt rätt så sunkigt. Dåligt utmärkt vad man tittade på också för den delen.. Men Doris känner vi väl alla igen från filmen "hitta Nemo". :D



Och så shoppingen då.. Ett par träningsshorts, två bikinin och framför allt ett par smurf-sneakers. Högst antagligen det bekvämaste skoplagg jag haft på mina fötter sedan mina Conversesneakers gick i graven för tio år sedan, efter att 3-4 gånger ha lappats med silvertape..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar