måndag 7 oktober 2013

Veckan som gått

Måndag: 

Vaknade och steg lite bedrövad upp på vågen. Kände mig så vätskesvullen och fick knappt på ringarna tillbaka på knackorvsfingrarna. Vågen visade ett minus på 100 gram sedan förra måndagen vilket var en liten besvikelse. Det är ju dock fråga om vätska som borde vara borta rätt snart. Mot kvällen fick jag kompisbesök som lämnade dottern hos barnvakten medan vi drog iväg till gymmet. Jag för benpasset-med-ca 150 meter-horribel-utfallsgång och kompisen för helkroppspass som jag pusslat ihop.

Tisdag:

Drog iväg till gymmet igen, denna gång för armpass. Blev lite tårta på tårta med två dagar efter varann, men veckans tidtabell tillåter liksom inget annat. Med mig hade jag en av mina souvenirer från Ryssland.



Skönt pass, gillar verkligen överkroppsträningen bäst, även om det inte bränner riktigt lika mycket kalorier som konditions- och benpassen. Hade min iPod laddad med en massa bra musik också. Känns som att lyften blir lite lite effektivare med rätt takt i öronen. Kom hem och mer elelr mindre avled på soffan efter en ohälsosam men ack så god korvsås.

Onsdag: 

Massagedag igen. Gick och så bedrövlig ut hela dagen, osminkad och klädd i huppare och keps. Kepsen borta på jobbet men annars så. Kände annars också att jag behövde en vilodag, och vad kan medföra mer total vila än att söka sig hem till mor och far för ompyssling. Orkade inte ens ta mig hem i massage-koman så jag bäddade ner mig i mitt gamla rum, i min gamla säng. Tänk, till och med min grop i sängen finns kvar så det är perfekt att gosa ner sig och sova som en stock. Att vakna till ett nydukat frukostbord är ju inte heller helt fel...

Torsdag:

Hade planerat ett ben-ryggpass, men orkade verkligen inte. Var dödstrött efter jobbet och solen sken, så det fick bli en promenad istället. Hade tänkt intervall-pass men efter en intervall a 500m värkte hals och lungor så av den kalla luften att jag nöjde mig med att gå resten av vägen. Kom sedan hem och tillredde några supergoda, hemlagade och någorlunda hälsosamma hamburgare. Kvällen gick som i en dimma. Var kommer tröttheten ifrån? 

Fredag: 

Efter jobbet åkte jag iväg på shopping. Av förekommen anledning (shoppingförbud) var det inte jag som skulle shoppa utan de två y-kromosomerna som var med. Effektivitet var därmed nyckelordet. Fick dock med mig en höstjacka hem, men det var en för tidig födelsedagspresent så tekniskt sett bröt jag inte shoppingförbudet. Undantaget småprylar från Tiger varav en är en present, och en ett väsktillbehör inför resan. På hemvägen drack jag en cider som troligen innehöll sömnmedel. Däckade 21.30..

Lördag & Söndag:

Båda dagarna gick ut på att besöka människor öster om hemorten. Gjorde i princip inget annat än konverserade och åt en massa mat. Och bakverk. Ännu en sån där dag för själen..
Roligt var det men när söndagskvällen kom var jag Så trött på att bara vara. Dock hade tröttheten igen tagit över, så jag fixade igång en tvättmaskin och landade sedan i soffan framför en film. "This means war" hette filmen och jag gillade den faktiskt. Romantisk komedi med en twist kan vi kalla det.


Så, vi kan konstatera att det var en socialt godkänd vecka, matmässigt medeltal och träningsmässigt bottennapp. Tror inte jag ens klockade 1000 motionskalorier. Två gympass och en ynka promenad. Jaja, ibland går det så. Ny vecka, nya möjligheter :)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar