onsdag 9 oktober 2013

Regn ute..

..men här inne är det bloggtorka. 

Vad ska jag ens skriva om?

Har dessutom varit så slö de senaste dagarna så jag inte ens haft igång datorn hemma om kvällarna. Har liksom hellre tittat på tv eller läst en bok. T.ex. denhär:

 

Kan i alla fall hosta upp ett tips som jag anammat de senaste dagarna. Jag gillar att äta havregrynsgröt med litet smöröga på morgonen, men har på senare tid skippat för att proteinhalten är relativt låg. Att koka eller steka ett ägg till skulle vara ett alternativ men det tar för lång tid. 

Så, just innan gröten är klar rör jag ner ett rått ägg i gröten och vevar om fort som attan så det inte ska klimpa sig. Gröten blir lite mildare i smaken, supergod och behöver ett ännu mindre smöröga. Alltså: gott, mera protein och mindre onödigt och ganska dåligt margarinfett ersatt med ganska hälsosamt äggule-fett. Win!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar