tisdag 15 oktober 2013

Paket från fitnesstukku

För ca en evighet sedan nämnde jag att jag fått paket från fitnesstukku och utlovade en bild på innehållet. Bättre sent än aldrig, eller hur? Sedan paketet kom har jag utökat proteinfamiljen med den stora burken till vänster. 



Vattenflaskan kom med som gåva, märks i gymmet att flera fått samma gåva för det finns vissa risker för förväxlingar. I mitt gym har typ alla antingen orangea stadiumflaskor eller fitnesstukkus flaska. Jag har båda..

Den lilla shakern köpte jag för att den är så smidig att slänga i väskan då den är såpass liten. Och tar mindre plats i diskmaskinen. Diskar inget för hand om jag inte måste...

Goodlife-barerna är sååå goda och räddningen då man inte hinner sno ihop något annat mellanmål eller då mellanmålet behöver vara i take-away format. Som godis, men lite godare. 

Påsen innehåller Whey-80 proteinpulver i smaken mintchoklad. Löser sig rätt bra i vatten men blir..vattnigt. Smakar lite bättre i mjölk men var lätt det bästa pulvret jag smakat på då. Inte lika sötsliskigt som alla de jag smakat på från fitnessguru t.ex. En eloge till dem dock för att de säljer små smakprover av alla smaker så kastar man inte bort en massa pengar på odrickbart äckelpulver. (Fitnessgurus Chokolate hazelnut, jag ryser ännu!)  Mintchokladsmaken är som sagt ok, men en smak man tröttnar väldigt fort på. Dessutom är det väldigt mycket mera mint än choklad kan man säga

Igår köpte jag den stora burken för att ha lite omväxling. En osötad variant av Whey med vaniljsmak. Whey är förresten mjölkprotein. Det pulvret löste sig superbra men smakade mest ingenting. Liksom som vatten utblandat med mjölk. En bismak av något men mest vatten. Provade dock blanda med mjölk istället och lade till lite Canderel-kakaopulver och då jäklar. Så uppfann jag den perfekta blandningen. Lite mera kalorier javisst, närmare bestämt 19 stycken (just ingenting!) onödiga från kakaopulvret och så några dl mjölk, Men mjölk innehåller ju också protein så det gör bara drinken ännu mer proteinrik. Jag är serni en liten mes som inte klarar av att få i mig något bara för att det är hälsosamt, om det smakar illa. Tror att canderelkakaon kommer göra så också mintchokladen lättare sjunker in. 

Utöver allt dethär står det också en burk kasein från fitnessguru i mitt skåp. Det var mitt första proteinpulver och är enligt mig mer svåranvänt. Det klimpar sig lätt och blir grynigt och tjockt i konsistensen. Ibland gör jag pudding eller någon form av milkshake för att få slut på det, men det är länge sedan nu. Kanske borde jag fortsätta experimentera lite med det.. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar