torsdag 24 oktober 2013

Cougar Town-maraton och soppa..

Idag tog jag mig iväg till simhallen för att  få röra på mig lite lugnt och fint. Ut och gå skulle vara ett alternativ, men eftersom mina magproblem kan göra en eventuell toalettjakt under promenaden synnerligen spännande så kändes simhallen som ett säkrare alternativ. Hur som helst var det otroooligt skönt att sträcka ut kroppen lite och få motionera ens lite, lite vilket läkaren också rekommenderade. Ingen idé att försoffas helt, i synnerhet som sitta rak är en av de saker jag helst undviker nu. 

Det här med magen som inte fungerar och samlar på sig allt, i synnerhet luft så jag ser mer eller mindre gravid ut kan eventuellt ha ett litet samband med levernet förra helgen. Det är i alla fall min teori. Jag är inte så van med att äta en massa sötebröd så kanske var det det som förorsakade lite problem. Oberoende, jag är inte magsjuk per definition och jag har inget dödsallvarligt, men det gör ont och är lite besvärligt. Som värst kunde jag inte sitta rakt för jag fick tungt att andas då det kändes som att min bongotrumma till mage tryckte mot lungorna. Det positiva är att det känns mycket, mycket bättre idag så det finns hopp inför lördagen!

Så, nu har jag varit ärlig nog för idag, men den som frågar bör få svar - right? Något mer ni vill veta? :P 


Efter simhallen kände jag att det var på sin plats att ladda med en hink (nästan) av mammas goda kycklingsoppa framför alldeles för många avsnitt av Cougar Town. Kanske det inte är så tokigt att vara sjukskriven ändå. Detta är nästan, men bara nästan, värt "lite" magknip.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar