måndag 21 oktober 2013

Måndag

Veckoslutets firande avslutades abrupt på måndagsmorgonen med tandläkarbesök kl. 7.30. Tillbaka till verkligheten. 

Min verklighet idag ser ut som så, att jag går omkring i crocs på jobbet eftersom allt annat gör så förbaskat ont i mina ömma fötter. Fötter som lider sviter av timtals skuttande på ett dansgolv i 10 cm klackar. Om ni minns mina Tamaris jag skrutit om (om inte så menar jag dehär). Väldigt bekväma men efter några rundor "Cotton Eye Joe" blir alla mina skor obekväma. Och man kan ju inte låta ömma fötter stoppa en en lördagsnatt, hellre måndagsmorgon :D


Jag har levt på kaka, kaffe och lite alkohol sedan fredagen men eftersom jag storsatsade innan det, och förbrände en hel massa på dansgolvet kan jag ändå stoltsera med ett minus. Det blev ju sist och slutligen bara ynkliga två träningspass förra veckan utöver skuttandet.. Så, det må vara litet, men det är ett minus! 


-0,2kg gick äpplet österut..

Jag är ju en person som tar saker bokstavligt. Jag har hört att man tvingas betala extra för övervikt på flyget. Visst, det gäller resväskor, men jag vill ju inte ta risken att det plötsligt och gäller min bak. Därav är målet att övervikten ska vara väck, en gång för alla, innan jag sätter mig på flyget. Nästa invägning blir redan innan resan, och då ska 0,2 kg till vara väck för att jag ska ha nått mitt delmål. Hörde jag ett "heja"? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar