tisdag 1 oktober 2013

Dra i bromsen!

Jag behöver en nödbroms i min tillvaro. Just nu snurrar allt så fort, så fort så jag knappt hinner med. Det händer en massa saker hela tiden, roliga saker - missförstå mig inte, men det är sannerligen mycket nu. För tillfället har jag timprogram för resten av denna veckan, och då jag redan på tisdag har 10-kgs potatissäckar under ögonen så känns det lite jobbigt att timmarna sömn i timprogramet är oroväckande få.

Imorse var jag så trött så jag glömt hur man gör då man pratar. Jag behöver mina 8 timmar sömn per natt för att fungera.

Tråkigt nog inverkar tröttheten också på min kost. Dagar då jag är trött är sannolikheten mycket större att jag häver i mig stora laddningar kolhydrat- och kaloristinn föda. Tappade räkningen igår efter de första tallrikarna pasta och rotmos. Och rischoklad. Nå, kanske int tallrik med rischoklad, men nog några bitar. (älska Brunberg)

Utan kolhydratladdningen hade jag dock inte överlevt benpasset på kvällen. Utfallsgången gick jättebra till och med, ända tills något hände i mitt lår. Vet inte om det var en muskelknut(te) som bråkade, sträckning eller kramp. Ont gjorde det och jag kunde känna en knöl i låret. Det känns lite bättre idag redan, så det är säkert ingen fara men lite oroande var det allt. Det sista jag behöver nu är en skada av något slag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar