måndag 30 september 2013

Veckan som gått

Måndag:

Veckoinvägningen visade ett minus på 0,5 kg sedan förra veckan. Rätt håll även om det är en bit kvar till all time low. Efter en bra dag på jobbet fick jag hämta hem min älskade klocka som varit på reparation. Jag fick hem två paket från fitnessguru, fyllda med överraskningar. Hade beställt 3 produkter, fick 5. Alla mycket lyckade och användbara. Gick igenom del 1 av mitt nya träningsprogram tillsammans med en av de duktiga tränarna på mitt gym. Redan halvvägs genom passet skakade mina armar, men det var roligt. Lite speciellt också att ha någon som hejar på en mellan varven. En riktigt, riktigt bra måndag. Ja det finns faktiskt bra måndagar. Jag trodde de var lite som enhörningar. Man har hört talas om dem men tror inte att de finns på riktigt..


Tisdag:

Ont i hela överkroppen efter måndagens träning. Den bästa värken. Vågade mig inte på något desto aktivare än en promenad med tanke på del 2 av träningsprogrammet, som ska gås igenom på onsdag, så gav mig bara ut i höstvädret på en skön powerwalk. Samma rutt som i lördags, blev en klar favorit direkt. Har också varit otroligt glad över att igen få ha min älskade klocka tillbaka på armen. Tänk vad det små sakerna kan betyda..




Onsdag:

Äntligen dags för träningspasset jag väntat på. Genomgång av träningsprogram del två, ben och rygg. Att jag sagt att jag väntat på att få göra det tog jag tillbaka fort. Det passet är ta mig tusan inte att leka med. Trots att det var tungt behöll jag ändå humorn och gjorde allt till slut, men oh vad trött jag var efteråt. Skön känsla efteråt men redan då visste jag att träningsvärken inte skulle vara av denna världen.


Torsdag:

Hade behövt hiss upp till andra våningen på jobbet, och också hem till andra våningen. Att sätta sig ner var en stor utmaning. Bestämde mig redan på morgonen för att inte röra på mig mer än nödvändigt, för jag kände att kroppen verkligen ville vila. Blev bjuden på mat i en restaurang där jag syndade och åt hamburgare med klyftpotatis. Trist nog var det inte ens särskilt gott..


Fredag:

Träningsvärken var om möjligt ännu värre. Gick som en anka. Mellan packandet av övernattningsväskan bestämde jag mig för att det var dags att klara av överkroppspasset från måndagen på egen hand. Jag hade ingen lust att åka på ännu en resa nu, känns som att jag bara hinner packa upp innan det igen är dags att packa. Vill spara alla mina pengar och min energi till Englandsresan känns det som, men alltid blir det inte som man tänkt. För att koppla bort hjärnkontoret satt lite träning perfekt, i synnerhet efter en vilodag med kolhydratladdning. Passet gick bra, men min pulsklocka fick spunk och hakade upp sig. Hoppas det bara var något tillfälligt!

För sur och darrig för att le. På gymmet behöver man inte se glad ut riktigt varje gång. 

Lördag & Söndag

Steg upp alldeles för tidigt på en lördag och stegade iväg till bussen som tillsammans med mina 75 kollegor tog mig till tågstationen i Helsingfors. Allegro skjutsade oss vidare till ett mulet St Petersburg. Vilket ställe. Det var en upplevelse och mycket speciellt. Nu kan jag säga att jag varit till Ryssland, men jag känner också att denna ena gång räckte. Jag är glad åt att bo i lilla Finland. Maten gick väl hyfast om än lite oregelbundet, och spritintaget hölls på en lämplig nivå. Bäst som man gått på museum i timtal och hade värkande fötter, fick man stå i en terminal utan tillräckligt många sittplatser för att följas upp med fem timmar i buss och tåg. Hejhej vätskesamling. Fick knappt av mig ringarna på kvällen då fingrarna med påminde om knackorvar. Intressant helg, ska följa upp detta med ett ordentligt inlägg med lite bilder bara jag hunnit vara hemma tillräckligt länge för att koppla fast kameran. 


Träningsmässigt en riktigt bra vecka. Rena motionskalorier blev ca 1400 uppdelade på några riktigt jäkla bra styrekträningspass. Medräknat de gissningsvis rätt många promenad-kalorierna från Ryssland så kom jag nog igen väldigt nära 2000 kalorier. Tyvärr kommer vätskan göra att det fina resultatet jag började se i slutet av veckan har gömts undan för några dagar. Men det kommer igen, och resan var värd en liten uppgång. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar