söndag 15 september 2013

Veckan som gått

Tänkte börja med ett nytt koncept, ett litet samamndrag av veckan - en gång i veckan. En orsak kan vara att jag vill, en annan att det annars infaller bloggtorka..


Måndag: 
Bestämde mig för en rejäl nystart efter ett uppvaknande om hur lite träning som i självaste verket har blivit av under sommaren. Öppnade också kaloriräknaren igen. Gick en 5 km promenad för att friska upp andningsvägarna och kolla om jag börjat överleva flunssan också för denna gång. Bokade också resan till England, oh happy days!


Tisdag:
Satte ett mål för att under veckan göra av med minst 2000 kalorier på träning. Drog iväg till gymmet för ett styrkepass i lite lugnare takt med tanke på förkylningen. Utöver det blev det en lugn kväll. Tittade på Nya ensam mamma söker som jag bandat kvällen innan och drack en nyinhandlad OneWhey. Smakade inte så tokigt faktiskt. 


Onsdag:
Tog mig i kragen och släpade iväg mig på BodyPump passet jag pratat om. Eftersom jag bara tränat lätt två dagar innan så kände jag mig ivrig. En timme senare kände jag mig död. En arbetsdag med övertid, mat på stan med en kompis och träning blev för mycket för den här tjejen. Däckade som ett litet barn, med huvudet 10 cm ovanför dynan efter att ha pressat ur mig mina sista armkrafter till att kunna tvätta håret. 


Torsdag:
Inledde morgonen med att knappt kunna röra mig. Träningsvärk. Överallt. Armarna darrade fortfarande som asplöv men istället för att kasta in handduken bestämde jag mig i alla fall för en promenad. Sedan tog hemvägen 45 minuter längre än vanligt på grund av en krock, vilket kastade om min tidsplanering. Med lite nyfunnen kurage tog jag mig ändå ut på en halvtimmes PW. Nackdelen med att på i en stad är ju att man är i en stad, men med lite finurliga kringelkrokar hittar man också skogsstigar, mycket trevligare ju! Bra matdag var det dessutom.




Fredag & Lördag: 
Morgonens första tanke: Är det okej att sjukanmäla sig på grund av träningsvärk? Skippade ändå det för att ge mig iväg för en lite kortare arbetsdag än normal och sedan styra kosan mot Viking Grace. Vilodag. Gott sällskap. Anssi Kela skulle dessutom spela på båten, men tydligen först kl 0.00 så det fick vara för vår del. Vi var ju inte där för att supa och härja utan för att vårt kompisbarn på tre år skulle få ha ett annorlunda veckoslut. Det lyckades i alla fall :) Lördagen gjorde vi alltså en massa som är kul om man är tre år. Som t.ex. barndisco med Ville Viking. Jag var dessutom stand-in som förälder på dansgolvet. Jaja, det är inte alla dagar man får dansa med Ville.... Kul kryssning, för mycket mat, glad unge - senare trött unge. Allt enligt planen alltså. 





Söndag:

Sov till halv ett och drog till gymmet direkt efter "morgonmålet". Långt pass för att råda bot på buffet-maten. Kom sedan hem och åt mat och en massa taxfree-godis. Man kan inte ha god karaktär alla dagar. Såg också en halvtråkig film. Skön kväll med andra ord!

Motionskalorier under veckan blev 2030 st så jag klarade mitt mål på 2000. Återstå att se vad vågen säger att jag lyckats med, men jag har väldigt låga förväntningar eftersom jag haft stora kast under vecka på grund av vätska. All träning gjorde att jag vips gick upp ett par kilo, och dagens kolhydratfest lär inte ha gjort saken bättre. Men, mitt huvud säger "you did good this week".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar