onsdag 25 september 2013

Min älskade klocka


Min klocka som jag fick till födelsedagen år 2010 blev sjuk förra fredagen. Jag tappade den i mitt stenhårda köksgolv varpå bokstäverna inne i urtavlan till en del lossade. Det genererade vissa problem på kryssningen förra helgen då den enda klockan jag hade var telefonen som bytte tid automatiskt mellan Finland och Sverige. Min klocka är nu reparerad men för att återuppliva den var urmakaren tvungen att skrapa bort bokstäverna i sin helhet, men det gör inget. Den går ju att använda och jag älskar designen på armbandet. Tittar man noga ser man var bokstäverna varit också.. Urmakaren bytte samtidigt ut batteriet som hade bara någon månads livstid kvar så nu borde jag kunna ha min klocka i lika många år till. Vissa saker tröttnar man helt enkelt aldrig på!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar