fredag 13 september 2013

Vad händer sen?

Du skriver mycket om att nå normal vikt (bmi) men vad sedan? Har du några vidare mål efter det? :)


Jeffi, du har rätt. Jag jomsar om normal vikt typ hela tiden. Det har liksom varit målet från första början, att inte längre vara överviktig enligt någon tabell, och därför det allra, allra viktigaste i mitt huvud. Jag vet inte om jag ens tänkt så väldigt mycket längre än det egentligen.

Tanken är i alla fall just nu att klara det målet och fixa en marginal om något kilo, så att jag inte direkt efter en svullardag eller två är överviktig igen. Helt enkelt en tillräckligt god marginal för att känna att jag är på den "säkra sidan". I praktiken innebär det väl att komma ner till 60-talen.

Jag tror att jag i det skedet helt kommer skippa alla viktmål, sedan blir helt enkelt hälsan i fokus. Att leva och träna så att kroppen utvecklas men inte med fokus på vikten. Med tiden vill väl jag som alla andra komma i bikiniform och ha en synlig muskel eller två, men inte heller till överdrift.

Drömmen är att faktiskt slippa fundera på vikten och bara fokusera på hur allt känns och hur kläderna sitter. Byta ut lite fett och slapp hud mot muskler och fasthet. Så, inga klara mål i alla fall i dagsläget men jag antar att de kommer sedan då jag nått Målet med stort M.


Är så glad åt att det börjar vara lite höstigt för det betyder... scarfsäsong! På bilden min nyaste kompis i samlingen: en mjuk och skön collegetub från Gina Tricot.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar