måndag 9 september 2013

Efter regn kommer solsken

Oj, vad många som tittat in här idag. Vad glad jag blir!

Humöret är annars också mycket bättre efter en fem kilometers promenad med sällskap och en lysande matdag då jag till och med lyckats äta över en halv burk grynost (keso). Försöker tappert lära mig tycka om det och som extra pålägg på bröd var det faktiskt hur gott som helst! 

Det var verkligen härligt promenadväder idag. Klar, fin luft fastän det inte var klar sol. Naturen visade sig från sin bästa sida och jag njöt till tusen. Så skönt att inte bara ligga och jäsa i soffan med näsdukar i drivor runt omkring. 

Jag hade inte tömt min träningsklocka på länge och tyckte det var dags nu. Träningskalendern gav mig då en fingervisning om varför vågen stått still så länge. 


Lägg märke till hur mycket glesare det är mellan de svarta sträcken de senaste månaderna. Sträcken står alltså för träningspass. Dessutom ser jag att en väldigt mycket större procent av de svarta fälten är promenader och inte tunga träningspass. 
Det är det här jag älskar med att ha en träningsklocka - för visst sporrar det ju att svart på vitt se orsaken till sitt "misslyckande". Inte har jag misslyckats, jag har bara varit lat! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar