tisdag 24 september 2013

Upplägget för träningsprogrammets första del

Upplägget är så att Biceps, Triceps och Mage tränas i ett SS per muskelgrupp, vilket effektiverar träningstiden. Bröst och Axlar har en övning per muskelgrupp. Axlarna vågar jag inte bråka med så mycket eftersom det är ett av mina problemområden. För att uppväga allt stillasittande jobb så är det bra att träna dem lite, men för mycket riskerar att de stelnar ännu mer än tidigare.

Alla övningar 3*15. Efter en tid ändrar jag eventuellt till 4*10, får se.

Tränaren lyssnade definitivt så jag behöver umgås endast med en maskin, resten är fria vikter, hantalar och stång. Maskinen valde jag dessutom själv, för att jag är rädd att vid t.ex. flyes tappa hanteln i planeten. Det har ju hänt en gång tidigare då handleden gav efter så jag är lite paranoid på den punkten..

Ser fram emot följande träningsdel, och resultaten som förhoppningsvis kommer att komma av bra mat och mycket träning. Jag vågar påstå att min träningskalender redan ser hyfsat mycket bättre ut än i juni-juli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar