onsdag 18 september 2013

Inbody vol. 2

Som jag varit nervös inför detta. Jag har åter och återigen funderat på om jag skulle göra mätningen eller inte. Jag var så rädd för ett negativt resultat. Till sist bestämde jag mig ändå för att det fick bära eller brista. Både dåliga och bra resultat kan ses som motivation. Jag vet ju att jag inte gjort mitt bästa under sommaren. Ätit onödigt mycket kolhydrater och alldeles för lite protein och så har jag som tidigare nämnt tränat väldigt lite.

Att veta att jag inte gjort mitt bästa var det som höll mig tillbaka mest. Det skulle kännas så bortkastat att ha gått på halvfart i 4 månader och ha tagit flera steg bakåt samtidigt. Det följande var att jag bara (trodde jag) gått ner ett kilo sen senast, så det hade kunnat gå hur som helst.

Det slutade ändå väl, och jag är mer än nöjd. Hur många gånger har jag inte sagt att det är snudd på omöjligt att bygga muskler och samtidigt minska i muskelmassa. Märk väl snudd på, för jag har lyckats. Liten nedgång i fett och pytteliten uppgång i muskler, men det är åt rätt håll.

I glädjechocken bokade jag in en tid med tränare tills nästa vecka. Jag känner mig så motiverad nu, till att verkligen köra igång till 100% igen. Om jag fick detta resultat på halvfart så kan jag ju bli amazing om jag orkar kämpa. För kämpa måste jag. Muskelmassan är i minsta laget, och fettprocenten är fortfarande i runda slängar 10 % för hög.

Skillnader jämfört med 20.5.2013

Vikt                     -2,0 kg
Muskler i kg         +0,5 kg
Fett i kg               -2,5 kg
Fett i %               - 2%


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar