måndag 23 september 2013

Veckan som gått

Måndag:

En riktigt vanlig måndag. Med undantaget att jag drog iväg på BodyCombat. En person till förutom ledaren hade kommit på samma tanke. Visst känner man sig lite exponerad då endast två ensamma skuttar omkring i en stor sal, men ack vad skönt med svängrum och att slippa vara rädd att sparka någon i planeten. Okej, i wish att jag kunnat sparka så högt utan att valfri kroppsdel skulle säga "ritsch".

Tisdag:

Efter jobbet åkte jag iväg ut till vargvändan (aka. käpphelfvetet) på 91-års kalas. Tanten har varit den äldsta personen jag känt sedan jag föddes och hon fortsätter tappert i samma takt. Keep going strong gammelmoster <3  I och med kalaset och den rätt långa vägen blev träningsdagen ersatt med bulla-och-kaka-dag. Helt ok så också.

Onsdag:

Inför onsdagen var jag så nervös att jag nästan, men bara nästan, kunnat kissa på mig. Det var Inbody-mätningens resultat som skrämde upp mig men det slutade ju väl ändå. I glädjeyran bokade jag gymtid med tränare till nästa vecka, så jag får ihop ett nytt trevligt träningsprogram där jag kan vara säker på att jag gör övningarna rätt. Vissa grejer är ju rent farliga ifall man slarvar, och speglarna avslöjar inte alltid alla fel man gör. Ibland vet man ju inte ens vad som är rätt och fel - lärorna är dessutom otaliga. Avslutade dagen med ett gympass och soffhäng.

Torsdag:

Efter att ha degat på jobb och kurs drog den roliga delen av dagen igång.
Hade fint besök, ni vet sådant där som t.ex. kan ligga på en matta och jollra, och så underverkets fina mamma. Vi gick på marknaden och snarvlade (baby not so much) tills det var dags för deras hemfärd. Jag snålskjutsade tillbaka till marknaden och träffade upp en drös kompisar med barn. Åka karusell och äta karamell. Och äta grillkorv. Ja - en riktig "hälsodag" med skönt folk och rara ungar. En hälsodag indeed - för själen!



Fredag:

Bedrövad över att det såg ut att bli ännu en vilodag, men glad över att få efterlängtat åländskt besök till detta regniga fastland. Rusade ändå iväg på ett snabbt armpass efter jobbet innan jag igen sökte mig ner till marknadsplan. Den här gången för att avnjuta ännu en grillkorv och en äppelcider.

Lördag:

Tänkte inleda morgonen med att ge mig ut på vad som skulle bli en 5 km morgonpromenad. Min mage skrek av hunger så jag bara måste äta morgonmål före och när det väl var gjort så kände jag att jag istället för att gå hade lust att springa. 5 km utbyttes därmed till 3,5 km på springande fot. 3,5 för att jag missberäkande vägar och tid riktigt rejält. Gå på tom mage - ok. Springa på tom mage - Inte ok! Efter länk och dusch och mellanmål blev det häng med det åländska besöket och ännu lite mer grillmat. Gick på sådant övervarv då jag väl kommit hem igen så jag av bara farten tjuvstartade städningen och höll på till midnatt.

Söndag:

Utöver städning blev det en vilodag av rang. Alla kategorier. Laddade batterier.


"Bara" 1420 rena motionskalorier denna vecka. Fullt godkänt ändå med tanke på det digra programmet. Det övriga programmet var ju heller inte stillasittande så jag tror slutresultatet inte blir särskilt långt ifrån 2000 i alla fall. Den stora utmaningen var och fortsätter vara att hålla sig till att kunna äta endast lite marknadsgodis per dag så att kalorierna hålls inom rätt gränser.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar