måndag 23 september 2013

Del 1 och proteiner

Träningsprogram del 1 är nu genomgått. Riktigt roligt är det att få pass att följa, blir mycket mer motiverad då. Då kan man också tävla lite med sig själv genom att kämpa efter tyngre vikter. Fick beröm för att jag höll god form under övningarna. Alla förutom en axelövning som inte fungerade för mina stela axlar. Men, som tur finns det ingen övning som är ett måste. Passar det inte så byter man ut det momentet helt enkelt. Ser redan fram emot del 2 som infaller på onsdag.

Fick paketet från fitnesstukku idag också. Efter att ha smakat igenom portionsförpackningar av alla Fitnessgurus proteiner bestämde jag mig att prova ett Whey-pulver men mintchoklad-smak av samma tillverkare som mina favorit proteinbarer istället. Star Nutrition. Jag är riktigt nöjd. Det var ganska frisk smak om än lite vattnigt, men inte alls sådär sötsliskigt som alla OneWhey. Fick också med en söt liten shaker och en vattenflaska. Nu ligger allt i diskhon så inga bilder idag! Snor dom istället skamlöst från webbsidan i reklamsyfte.

   

Goodlife-barerna, i alla fall mintchoklad och chokladdröm duger som mellanmål eller godis. Vilket som. Och ingen ska komma och säga att man är löjlig om man byter ut godiset mot hälsosammare jox för t.ex. tupla blir enligt mig vunnen med hästlängder! Mums!

Varför behöver jag pulvret undrar ni nu? Är inte det onödigt?
Jag säger definitivt inte att det är nödvändigt men eftersom jag absolut inte får förlora mer muskelmassa så behöver jag få i mig mycket protein. Jag orkar liksom inte äta tillräckligt mycket få att få i mig tillräckligt genom vanlig mat, och direkt efter träning är det bra med lite extra protein. Då är det här ett lätt och smidigt, samt kalorisnålt, sätt att fort få i sig en stor dos. Alternativet skulle vara att komma hem och steka en biff.. Just kalorisnålheten spelar definitivt in, ska jag äta så mycket protein som jag vill så ryms det inte in mycket annat i kaloribudgeten utan hjälp av tillskotten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar