fredag 29 november 2013

Platt mage på två veckor?

Jag prenumererar på tidningen Fit (finsk blaska) och är allmänt imponerad av Jutta Gustafsberg sedan tidigare.* Hon har börjat skriva i den tidningen och ett träningsprogram jag tidigare sneglat på (rätt vanligt på nätet) fanns nu i en artikel i tidningen, förståss skriven av JG. 

Det är ingen "hifistely", bara 3 övningar gjorda så tunga som man klarar av utan att göra fel. 3 övningar alltså. 4-5 set med 6-8 reps. Marklyft, armhävningar och pull-ups. 

Nu har jag inte kunnat skratta på två dagar. Aj-aj-aj vilken träningsvärk jag har i magen. JG bevisar igen att hon vet vad hon pratar om. Kanske man faktiskt ser resultat på 8 veckor som tidningen lovar. 

Bara det förresten. Flesta tidningsartiklar säger typ "platt mage på två veckor". "Jasså, från vilket utgångsläge då?" tänker jag. Medan rubriker som "fastare på 8 veckor" säkert stämmer betydligt oftare. Dels är det ett synnerligen flytande begrepp dethär med "fastare" och 8 veckor är hyfsat bra tid för att kunna se ett resultat eller två. En person med säg, 30 kg övervikt, kommer inte få platt mage på två veckor med någon som helst metod på bara några veckor, men att efter två månader vara fastare är inte alls omöjligt. 

Tummen upp för den tidningen. Tycker det är intressanta artiklar och hyfsade ideal och förväntningar. I like!

Den här bilden är med för att visa hur man i alla fall INTE får platt mage på två veckor. Men det är ju så sanslöst gott. Vred i mig tre bitar dagen innan vägdag så nu sår jag snäll godta att min nedgång denna vecka på -0,2 kg är nästan lika bra som -0,5 kg som var meningen.. 


* med imponerad syftar jag mest på hennes sätt att coacha andra. Hon vet vad hon pratar om och har ett motiverande sätt att lägga fram det! Mitt ideal är inte kroppen för tävling, men jag ser upp till dem som har kouraget till att klara av det. 

3 kommentarer:

  1. Åhh, hoppas att det ger dig bra resultat, men det borde det göra :D
    Och ja, hmm, platt mage på 8 veckor? Kan inte stämma för alla...
    Sv: Haha, ja, men det där med päron har jag hört förut! :D Fast jag tycker att potatisen är skön, han typ bryr sig inte om alla haters, utan han bara potatar på :D Haha.
    Hoppas att du har en bra fredagskväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog det ska ge resultat bara jag kan hålla vantarna borta från alla dessa härliga julgodisar och bakverk. Och must och glögg och....

      Visst är Potaton härlig. Kan inte låta bli att le varje gång du lägger upp den bilden :D

      Radera
  2. Vill du låna mig en av artiklarna? Platt mage har jag nästan redan, men "lite" fastare sku jag nog kunna bli.

    SvaraRadera