tisdag 5 november 2013

The Marlow Club

Jag kan inte säga att jag besökt många gym under åren, men det har ändå blivit en del. Det hindrade mig ändå inte ifrån att gå in i The Marlow Club med känslan av att imitera en fågelholk.

Vi snackar enorma omklädningsrum, neonupplysta korridorer, dricka-automater för proteindrinkar och sportdryck, utomhusgym, snurrande klättervägg, specialgym Milon, stretchsalar, jumppasalar, cardiosal, maskinpark.. Ja, ni fattar galoppen.




Mest imponerad var jag ändå av Milon som är så helt annorlunda- mer om det i annat inlägg, och utomhusgymmet. Bara hur skönt skulle det inte vara att lite varmare dagar träna utomhus. Det ökar träningsmöjligheterna och ger ett fräscht intryck. Liksom, hur häftigt att dingla i TRX-banden ute i solskenet? Tråkigt nog höll de på och renoverade just den dagen vi var där så jag kunde inte prova på att leka ens lite tarzan.



Däremot provade jag klättra i en cardio-maskin, den snurrande klätterväggen såg dels alldeles för skrämmande ut, men den var också oanvändbar på grund av pågående renovering. Kanske lika bra, för den här manicken var alldeles tillräckligt jobbig. Jag menar, bara koordinationen gjorde mig svettig.



Så, av alla turistställen vi kunnat besöka var jag mest imponerad av ett gym.. och en butik (mer om det seanre). De vanliga maskinerna och styrkelyftsdelen var egentligen det enda som påminde mig om ett vanligt gym. Där fanns i stort sett samma saker som "hemma" med undantag för min favoritmaskin - assisterade chins. Den salen var heller inte sååå stor. Summa summarum var det ett gym som satsat mycket på senaste nytt, specialteknologi och lite "hifistely". Hur häftigt som helst, men samtidigt känner jag att det jag behöver för att klara mig också finns i "mitt eget lilla gym". Ett utegym kanske inte är helt praktiskt på våra breddgrader, men TRX hade varit kul att ha tillgång till. Lite skönt var det ändå att komma hem till det vanliga gymmet där jag varken ser ut som en fågelholk eller är fullkomligt borttappad. Jag är glad att min väninna var med, annars hade jag väl inte hittat ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar