fredag 1 november 2013

Veckan som gått

Måndag: 
Knorrade över fötter i eländigt skick. Gjorde en "suck it up" och for ändå till gymmet i sällskap av mina hörlurar jag fick till födelsedagspresent. Precis de jag önskat mig! 



 

Jag är nöjd, nöjd, nöjd! Jag är en äkta materialist som tycker att sådant här gör träningen ännu roligare.

Armpass var på menyn. Sedan gav jag mig iväg till en väninna för att leka med kattungar och skvallra. Blev dock ett mindre lyckat besök eftersom jag plötsligt drabbades av en otrolig magknip och var sedan däckad resten av kvällen.

Tisdag: 
Kände mig fortfarande halvkrasslig på morgonen och avbokade träningsdaten som var tänkt till kvällen. Släpade mig på jobb med långa tänder men gav upp och återvände hem efter bara en timme. Där låg jag sedan i soffan, läste klart en Rachel Gibson-bok (stor sucker för engelsk chicklit), och slökollade på tv. Bland annat Nya ensam mamma söker. Till sist tröttnade jag och ville göra något "kreativt" så jag planerade packningen i listform. Innan kvällen var slut mådde jag så bra så jag av bara farten packade ner alla kläder och skor som ska med. Också träningskläder :)

Onsdag:
Magkramperna var tillbaka med ny kraft så jag linkade iväg till läkaren. Blev sjukskriven resten av veckan och livrädd över att resan inte skulle bli av. Ytterligare en dag av att till 90% ligga och tycka synd om mig själv, men den här gången hemma i föräldrahemmet. Blev matad med underbart god kycklingsoppa ala mamma och hembakta, nygräddade morotssemlor (den finska varianten - inte fastlagsbullar ;))

Torsdag: 
Kände mig lite bättre så jag simmade i en timme och gjorde lite magövningar i terapibassängen. Efter att ha badat köttsoppa (bubbelpool) och bastu en stund kände jag mig som en ny människa, men en väldigt trött sådan. Känns som att kroppen varit med om minst ett maraton, så visst har krafterna försvunnit de senaste dagarna. Fortsatte kycklingsoppedieten tillsammans med Cougar-town-maraton. På kvällen kände jag stort behov av att få vara kreativ och snurrade ihop en hög egna morotssemlor med hjälp av matberedaren jag tiggt av in mormor. Den är rejält mycket äldre än mig, gissningsvis en av de första matberedarna som tillverkats, den kanske inte är snygg, men den fungerar!


Fredag: 
Inledde morgonen med att väga in på all time low. Spenderade i stort dagen med att förbereda mig och väskan för avfärd. Klämde in lite lätt konditionsträning också. Träffade några kompisar på kvällen som ville se min vackra nuna en stund innan resan. 


Lördag:
Väckarklockan ringde 03.30 så att jag hade en timme på mig för att göra mig klar och äta frukost nr. 1 innan vi styrde mot flygfältet. Innan avfärd hann jag också med massmord eftersom mina inneboende myror tydligen tyckte att morotssemlorna var smaskens, de hade släktkalas i den stängda påsen. Några timmar och ännu en frukost senare landade jag i Heathrow och därifrån gick färden till Windsor för frukost nr 3 och sedan det viktigaste av allt. Shopping. I mängder. Och så den första av resans bilder av viktigt objekt:


Kvällen avslutades med lite vin, middag i Marlow, och en sväng till en lokal pub. Däckade som ett småbarn långt innan midnatt. 


Söndag: 
Direkt efter frukost (bara en!) tog vi en promenad i vackra vyer med destination enormt gym. Provade där på en massa spännande och avslutade med att gå "hem" igen. För att inte riskera bli kvar med för mycket pengar åkte vi på shopping till High Wycombe. Lugn hemmakväll i väntan på stormen, som var lagom mesig för att klassas som mysig. Tack och lov. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar