måndag 29 april 2013

En liten tanke

Som en liten fortsättning på det här inlägget:

Person x som försöker gå ner i vikt och går in på ett café där hon/han (nej, inte hen!) beställer en kakao (varm choklad) i god tro. Verkligen? Choklad. En massa mjölk. Grädde på toppen, gärna sötad med socker. En riktig fälla kallas det, och jag fördrar att byta ut sådana drycker mot vettigare alternativ eller i alla fall godheter man får tugga.

En restaurangkakao kan i kalorier motsvara en halv pizza. Eller 4-5 rader Fazers blå. Eller om man nu vill dricka kalorierna (det är snart 1:a maj så svaret på den frågan är antagligen ett rungande Ja) så kan man istället välja ca 4 glas rödvin. Så, känns det värt en kakao? Inte i min värld..


Här t.ex. finns många värden som ger mig hicka. Härefter håller jag mig strikt till min kaffekopp med lite, lite fettfri mjölk i..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar