fredag 19 april 2013

So tell me Karma - what wrong did I do?

Efter 3 dagar med feber förväntade jag mig att börja bli frisk. Så? För tillfället kommer det något grönt ur mitt väldigt väldigt röda öga så jag antar att det inte är helt ok. Min nacke går inte att vrida åt höger, vänster eller uppåt. Men som den karriärkvinna jag är så är jag naturligtvis på jobb direkt som febermätaren är tillbaka under 38. Inte smart, inte bra.

Till råga på allt blev det ännu en hel jävla vecka helt utan träning. Abstinensen är stor och så händer något jag aldrig trott att jag skulle klaga över. Vikten bara rasar och jag vet ju att det inte är hälsosamt och så mistar jag högst antagligen en massa muskler och det är ju inte önskvärt alls.

Igår försökte jag äta, äta, äta hela dagen. Tough luck att ohälsosamma saker inte sjunker just nu. Däremot apelsiner, ägg och Jaffa. Men inte blir man no så feit av att bara äta det i 3 dagar. Så till saken nu då (sent om sider, och ja jag ska klaga om kommentarer ang. viktnedgång igen.)
Orsaken till att jag fått influensa och blivit ligande i feber i tre dagar lär ska vara för att, jag citerar, "har gått ner för mycket för fort och att jag gått för långt". Dra i handbromsen! 28 kg på 20 månader. 1,4 kg per månad ger alltså about 300 gram per vecka. För fort? För mycket då jag har BMI på över 25 fortfarande? Vad i helvete är det andra människor ser som jag missar? Jag blir verkligen arg över att få höra sådana kommentarer.

Så, akta er för att gå ner hujsiga 300 gram per vecka för då kan ni insjukna i influensa och dessutom få ett inflammerat öga.

Har iaf hittat en ny favoritdryck, tröttnade liksom lite lätt på Jaffa igår..


Fröken Bitterf.. skall återgå till att göra något produktivt - och sedan besöka läkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar