torsdag 27 juni 2013

Om att hålla på med ovana sporter

Någon gång för länge sedan (ja, vi pratar om ca 10 år här..) så var jag rätt ivrig på att hobbyspela tennis. Med hobbyspela menar jag att vi var några kompisar som spelade nu och då, mest genom att bolla fram och tillbaka och få lite motion. Poängräkningen är och förblir ett mysterium. Hur fan tänkte de där, liksom?

Nåväl, en väninna som alltid varit tennisbiten har erbjudit sig att ta mig med och spela någon gång snart så jag ska få prova på det igen. Problemet ligger i att man måste vara medlem i någon tennisklubb för att få tillgång till banor, så det är lättast att åka med någon som är medlem. Anyhow, jag letade upp min gamla tennisracket och tog en match mot garageväggen i mitt föräldrahem.

Efter några minuter hade garageväggen tagit kål på mig, jag var helt färdig men tyckte ändå det var skitkul. Men, sedan lade garageväggen in dödsstöten. Plötsligt böjde sig hela huset ner och slukade upp min tennisboll på taket. Jag förstår verkligen inte hur det kunde ha gått till annars... 


Så, när jag började hade jag en racket och tre bollar. Efter att ha fått storstryk av garageväggen äger jag en racket och två bollar. Takhelvetet, eller närmare bestämt takrännan glufsade i sig min boll. Tror jag. Den är i alla fall spårlöst försvunnen. 

Kom osökt att tänka på ordspråket: Skomakare, hålls vid din läst.

Men så lätt ger jag mig inte. Jag ska prova på att spela tennis igen, mot någon annan än garageväggen. Punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar