tisdag 25 juni 2013

Fusket

Här ska man då låtsas skriva någon form av träningsblogg för att inspirera både sig själv och andra. Det har jag visst glömt.

Med resor, semester och midsommarfirande har jag liksom tagit en paus. Ätit gott, sovit mycket och närmast tränat lugnt genom att simma och ja....sola...

Vikten har inte gått uppåt trots det så jag är nöjd och nu då jag börjat jobba igen så kommer ja förhoppningsvis tillbaka i rutinen igen. I alla fall måste jag se till att laga min mat själv en tid igen. Jag har varit så otroligt bortskämd så jag fått äta ute eller hos föräldrar eller vänner i flera veckor nu. Tror jag allvarligt har lagat mat hemma två dagar på två veckor.

Det chockar mig nästan lite att jag inte gått upp en massa trots det. Jag brukar ju hålla rätt bra koll på mina kalorier då jag lagar mat själv men nu har jag inte kunnat göra det och det känns ändå inte som att jag tappat kontrollen. Kanske börjar det äntligen sitta i benmärgen nu. Dessutom är det rätt hälsosamt för mig att märka att världen faktiskt inte går under fastän jag tvingas släppa kontollen, och att en glass (eller 4) en dag inte kommer släppa av mig på hållplatsen för +100kg på en dag heller. Långsiktighet och tålamod har krävts för att komma hit, så så fort kan det inte gå att hamna tillbaka. Sunt tycker jag!

Idag ska jag komma igång med mitt nya träningsprogram också. Måste se till att inte planera in några avancerade aktiviteter för morgondagen för jag räknar med att ha ont. Rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar