torsdag 4 september 2014

Överaktiv vila

Min plan för gårdagen var verkligen bara att jobba, äta, gå på fysio och sedan agera soffvakt, kolla på dåliga serier och ännu sämre PH.. 
De första punkterna gick alldeles utmärkt men efter att ha vaktat soffat i en timme hann jag bli rejält uttråkad. Jag började med att reda upp köket så till den grad att jag ska fräsa rejält åt min sambo om förändringen går obemärkt förbi. Vidare redde jag upp datorbordet. Ni vet hu man säger att städerskorna har det oredigast hemma för att de liksom är så trötta på att städa efter arbetsdagens slut. Jag är ett levande exempel på en motsvarande bokförare. Ordningen på mina egna betalda fakturor och viktiga papper är ett skämt. När högen på datorskrivbordet har växt sig oregerlig har den kunnat svälja hela saker. Så, i mitt ryck av plötslig städiver tog jag till att reda upp högarna och tömma mapparna på gamla papper. Projektet tog några timmar och slutade med en kass till tidningsinsamlingen, en kass sopor, en kass med papper som skulle förstöras* samt en del spårlöst försvunna prylar. Efter det orkade jag inte tänka en tanke på att titta på tv, för ögonlocken var maximalt tunga. Bör tilläggas att jag i högen hittade papper från oktober 2012, med andra ord är det 23 månader sedan jag senast drabbades av motsvarande städiver. Jeppjepp...

*

Så - det här kan nästan kallas för aktiv vila.. eller hur? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar