onsdag 3 september 2014

Återhämtning

Tre dagar med riktigt jobbiga träningspass ligger bakom och jag är rätt sliten. Jag har varit supernöjd med mina prestationer och är så fortfarande men nu känner jag att kroppen behöver vila ett dygn eller så. Härregud vad trött jag är i alla extremiteter och träningsvärk mest överallt. Träningspassen har varit varierande; löppass, styrkepass samt intervallpass. Annars hade jag inte orkat tre dagar i rad överhuvudtaget, för nu är träningsprogrammet minsann inte lek längre (i alla fall inte enligt mina mått mätt). 

Igårkväll kastade jag mig på golvet för en kvarts rörlighetsträning och stretch. Även det var jobbigt då jag var så trött och jag märkte genast att jag slarvat med stretchningen en tid. Behöver definitivt mera av den varan. Lämpligt nog ska jag på fysioterapi idag då jag misstänker att jag igen har en låsning i skulderbladen. Brukar få lite massage i samma vända så jag bara längtar, det ska bli så skönt för mina ömma muskler. Att ta hand om kroppen emellanåt istället för att bara pressa den till sina gränser är viktigt. Man har ju bara en kropp så det är bäst att vara lite snäll med den också.


Det tog mig 23 år innan jag första gången lade mig på en massagebänk men efter det blev jag totalt fast. Begreppet "unna sig" fick en helt ny betydelse och jag har gått på massage och/eller fysio minst en gång per månad sedan dess. Det, är återhämtning när den är som bäst. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar