måndag 4 augusti 2014

Veckan som gått - träning v. 31

Måndag: Vila
Tisdag: Styrketräning helkropp 90 min
Onsdag: Vila
Torsdag: Jogg 20 min + PW 25 min
Fredag: Vila
Lördag: Styrketräning helkropp 90 min
Söndag: Promenad 50 min
Totalt: 4 timmar 35 minuter

Det är sannerligen länge sedan jag levat i så total avsaknad av träningsmotivation. Just nu gör jag det förmodligen mest för att inte få bannor av tränaren.. Det är varmt, svetten bara strittar. Jag vill helst bara ligga som en sjöstjärna under takfläkten i vardagsrummet och sucka. Brukar inte vara den som klagar på vädret, men +25 är ok, +30 lite, lite överdrift. Jag känner mig matt i kroppen och energinivåerna ligger på minus. 

För att ytterligare krångla till tillvaron så har jag himla svårt att hållas hemma för tillfället. En massa program, resor med mera krånglar med rutinerna. Men det är ju så roligt att fjonga omkring nu i semestertider. Förra veckan spenderades ju i mellersta finland, och nu är en snabb ålandsvisit och en englandsresa i antågande inom mycket snar framtid. Ja må vara tokig - men ni lär inte få se mig jogga fram och tillbaka i korridorerna på båt eller flyg för att hinna få in träningen. Vad är väl några missade pass mot allt annat man måste hinna göra ^^? Sedan februari har jag missat ett pass av annan anledning än sjukdom/skada, och fuskat kanske två.. Är väl endå helt okej tycker jag? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar