tisdag 26 augusti 2014

Nystart

Helt otroligt hur lätt och skönt det är att lämna allt vad datorer heter under semester. Sedan jag skaffade iPhone och kan fejsbooka där så ser min hemmadator av mig än mer sällan. Följden? En heldöd blogg hela sommaren. Jag har haft så otroligt mycket skoj att göra, så de lata semesterdagarna har lyst med sin frånvaro. Under de senaste två veckorna har jag varit med och ställt igång en 30-årsfest och festat densamma. Innan festen besökte jag åland en sväng. Efter att just och just ha återhämtat mig från festens sviter satt jag på ett flygplan påväg till England.






Semesterveckorna har varit härliga men ändå känns det faktiskt riktigt skönt att hösten börjar knacka på. Skönt att komma in i en bra rutin igen. Nu vill jag äta bra, klä mig varmt, träna mycket, mysa mycket under filten i soffan... allt det där som jag tycker hör hösten till. Visst är sommaren härlig, men det är hösten också. För mig har hösten alltid varit något av en nystart. Förr var det nya kläder, ny skolkalender och bokplast, numer kanske mest inriktat på det där med nya kläder och ny energi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar