tisdag 26 augusti 2014

Sommarens slarv övergår i höstfokus


Sedan jag började PT-projektet med Vicki har jag följt mina träningsprogram till punkt och pricka med undantag för några sjukdagar. Tills semestrarna började. Under min semestervecka i Himos hade jag lov att vila, och då jag inte klarar av att springa när det är för varmt hade jag till och med lov att ersätta löpning med promenader under den varmaste sommartiden. Så långt gick det alltså fortfarande efter planen, i princip. Men sedan hände något och jag började slappna av lite väl mycket. Ett pass per vecka tenderade glida iväg, för om löpning inte är roligt så är promenader enligt mig ännu tristare. Senaste vecka lämnade jag träningen helt, ersatte istället med hundpromenader och turistande. I början av veckan hade jag goda intentioner men efter att ha bokat om gymtiden i Marlow club tre gånger, av av mig oberoende orsaker, gav jag helt enkelt upp och mot slutet av veckan orkade jag inte ens tänka en tanke på träning. Jag skulle ha hunnit träna 3 pass efter att jag kommit hem också, men jag hade helt enkelt ingen lust. 

Nu efteråt tror jag det var rätt beslut. Jag ångrar inte alls att jag maskade lite under sommaren, jag tror snarare det behövdes. Igår sparkades min höst igång, med bra mat och ett rejält träningspass. Vicki hängde med till gymmet för att ge mig en spark i rätt riktning, och jag måste nog erkänna att jag alltid presterar snäppet bättre då hon är med. Jag hade fortfarande ingen lust att träna då jag kom till gymmet, men hennes träningsglädje smittar och efter bara en liten stund hade jag roligt igen. Ökade lite här och där. Fixade fler burpees på raken än någonsin tidigare.. Sådant är ju alltid kul! 

Nu vill jag igen fokusera på bra mat och träning. Jag vill se mera resultat på kroppen. Det jag för tillfället mest reagerat på är armarna. För visst är de mindre gropiga, och i vissa övningar tycker jag till och med jag kan se en muskelkontur.. Välkomnar härmed september som ska bli en riktig fokusmånad, och för att jag som människa är otålig så tjuvstartar jag redan nu. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar