onsdag 27 augusti 2014

Vandrande hjärtattack

Femton minuter innan matbutiken stängde, rusade jag in för att handla. Jag brukar sällan vara så sen, för jag minns ju hur jag själv irriterade mig på alla sista-minuten-kunder då jag jobbade i butik. Hur som helst, klockan tillät inte att jag skulle ha hunnit fräscha till mig så jag fick snällt handla fastän jag såg ut som en vandrande hjärtattack. 

Knallröd i ansiktet och svettstripigt hår. Och så blir jag alltid sådär "snyggt" vit runt munnen medan resten av fejset är brandbilsrött. Bjuder till och med på ett überfräscht bildbevis i gymtoa-selfie-format.. (observera gärna mitt nya mobilskal med matchande nagellack ;) )


Orsaken till den vackra "sminkningen" är ett intervallpass på löpbandet i gymmet. Valde att köra passet inomhus istället för att leka dränkt katt. Det har också sina fördelar att springa just intervaller på löpband tycker jag. Lättare att hålla jämn fart och lättare att jämföra olika pass med varandra. Och så är facket för vattenflaskan mycket användbart. Jag försöker vänja mig med att inte ha med mig vatten på utomhuslänkarna, helt enkelt för att det är besvärligt och obevämt, men till intervallerna vill jag gärna ha med min flaska! Till mitt förtret orkade jag inte riktigt som tänkt de två sista intervallerna. Men jag kommer dit, steg för steg. Ack, tänk om löpning kunde vara lika roligt som styrketräning....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar