torsdag 10 juli 2014

Splizzeria

Varning för ett fullkomligt osponsorerat reklaminlägg. Varför? För jag kom till pizza-heaven i lördags.
Ibland blir ju suget efter pizza sådär abnormt stort och då finns det få andra lösningar än att äta pizza. Under en liten shoppingrunda (köpte bara en rosa eltandbordte och ett par tygtossor) provade jag på en ny pizzeria i Salo. Jag blev så positivt överraskad så jag liksom inte kan sluta tänka på den där maten. 

Dela din pizza, antingen två olika halvor med olika fyllningar, eller en halv pizza + en sallad eller förståss bara sallad. Samma fyllningar kunde väljas till salladerna som till pizzorna. Fina råvaror, sjukt gott, inte så flottigt. Jag åt pizza och kände efteråt att jag ätit något fräscht. Pizza utan dåligt samvete? Ja tack, i alla fall nån gång ibland. Och salladen, i synnerhet kycklingen var alldeles gudomligt god. Åh. Nu blev jag hungrig igen!


Priset dessutom lägre än i de flesta andra pizzerior. Ska jag hitta något negativt så skulle de väl då vara att det är väldigt svårt att säga beställningen "splizzalaatti".. Ska man synda kan man ju i alla fall göra det lite extra gott och lyxigt :) 

2 kommentarer:

  1. Oj, vad roligt koncept! Ska försöka komma ihåg det där stället om jag har vägarna förbi Salo något tag! :)

    SvaraRadera