torsdag 10 juli 2014

Måndagsträning

Idag är det torsdag. Lite i senaste laget för att komma igång med ett inlägg om måndag, men vad är väl några dagar såhär på sommaren, bloggarnas mest uttorkade tid? 

Ett av momenten i mitt träningsprogram just nu är dips. Jag började i tidigare träningsprogram på bänk me fötterna i golvet och har nu avancerat till att ha fötterna på en boll. Tyngre och skakigare, men faktiskt rätt kul. Och ja, jag är lite äcklig och är barfota. Gick till gymmet i sandaler, glömde ta med strumpor. Klantigt, men kommer inte upprepas på länge, länge. Hoppas jag.  


Jag har börjat gilla att träna triceps, som också har blivit en av mina starkare sidor. Förra veckan ökade jag rejält i tricepspress och nya ökningar på kommande där nästa vecka, tror jag. 

Sen skulle jag ju kunna påstå nu då att bilden är för att visa att jag använder den lite mindre bollen som blir i lämplig höjd för övningen, men i själva verket ville jag bara show off mitt lår som ändrat form. (här ska vi inte vara anspråkslösa..) Synd bara att mitt andra ben ramlat av !? 

4 kommentarer:

  1. snälla nån, använd skor på gymmet i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har förståss alldeles rätt i det! Det var första gången jag var utan (och förhoppningsvis sista). :)

      Radera
  2. Hej! Jag råkade komma in på din blogg idag och måste riktigt kolla igenom hela arkivet. Shit vilken resa du har gjort, sjukt bra jobbat! :)

    SvaraRadera