tisdag 2 juli 2013

Sockermonster - be gone!


Efter ett helt underbart veckoslut var det nästan skönt att komma tillbaka på jobb för att vila upp sig. Vi har solat, simmat, åkt båt, ätit gott, druckit gott, snarvlat och skvallrat en hel massa. Helt perfekt helt enkelt.
Kaloriräknandet lämnade jag hemma och det kändes hur bra som helst. Kände att jag hade kontroll ändå.


Men sedan kom jag hem. Lite godis under helgen gjorde ingenting men ack när det är så lätt för sockermonstret att komma för att stanna, i synnerhet då man känner sig lite krasslig och extra mottaglig. Två riktigt dåliga dagar senare skäms jag lite och kan konstatera att jag igen är ett kg ifrån all-time-low. Att det ska vara så omöjligt just nu. Det är samma kilogram upp och ner, upp och ner sedan 3 månader tillbaka. Jag borde vara glad åt jämvikten - men jag vill ju i mål. Jag vill, men kanske inte tillräckligt mycket ändå för att behålla motivationen.

Igår var motivationen verkligen i botten. Jag skippade träningen, som jag lovat mig själv att inte göra, men jag kände mig som sagt lite krasslig och fruuktansvärt godis och mat-sugen. Allt ätbart som kom i min väg försvann liksom. Det enda jag orkade var att släpa iväg mig på en halvtimmes långsam promenad i min nya fina California - huvtröja. Tack <3
Jag blev tack och lov inte sjuk ändå trots lite magknip och halsont igår. Och örvärk. Förhoppningsvis var det bara en uppmaning till mig själv att ta en extra vilodag. Idag ska det bli annat ljud i källan. Inget slarv idag - och skulle det ta emot att träna idag också så ska jag i alla fall ta mig till gymmet i tio minuter och se om det blir roligt, så som i 99,9% av fallen. Om inte så har jag i alla fall försökt.

En liten peak hade ju nog gårdagen också, jag gick nämligen och beställde en ny kamera som borde anlända på lördagen. Så kanske också denhär bloggen får ta del av lite finare bilder än de jag nu knäpper med min halvdumma telefon som inte kan spara bilderna mer än 5 minuter. Ni kan inte ana hur många bilder som hinner avlida och försvinna medan jag försöker ladda upp dem hit.. Hoppas jag blir nöjd med nyförskaffningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar