torsdag 7 mars 2013

Goda skratt förlänger livet

Revyn igår var super. Rakt av superkul! Tårarna rann mellan skratten, men det var fel dag att ha ont i magmusklerna. Helt värt i alla fall, skönt för det är trist att ta sig till evenemang längre vägar hemifrån om så att det är misslyckat. I morse var det dessutom ren lycka att köra till jobbet. Det hade hunnit bli ljust och vägarna var bara från is och snö. Terapi i min värld..

Men det var helt härligt hur de på revyn hade lyckats väva in namnet i allt och inget. Det var sex i alla dess former. Typ bara sex decimeter vatten, bara sex år lång tid som president, bara sex ungar..vad tänkte ni? Javisst ja..den formen var nog också med, typ bara sex ggr (eller mer).




När jag skrapade isen från rutan sade det dock "ritsch" i min axel som nu gör rätt ont. Är rädd att där hände något icke önskvärt.. Vill ju träna marklyft idag. En tur till det vanliga gymmet ska det i alla fall bli idag, får väl satsa på ren kondition ifall inget annat lyckas.

Jag märker att jag tränar mer och mer hela tiden, men jag tror verkligen att mitt huvud behöver det just nu, mer än kroppen. Jag har bytt ut stresshanteringen från att ha legat på soffan och mått dåligt till att ta ut stressen ur kroppen genom träning. Gissa vilket som får mig att må bättre... Och efter ett rejält träningspass är jag så trött så jag sover långa hela nätter utan att stressen från jobbet kommer åt mig. Alltså har jag enbart att vinna på att träna massor just nu. Bara en månad kvar nu tills stressen borde börja vara över. Bara att "Suck it up och kämpa vidare".


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar