fredag 1 mars 2013

Steg 2.

Det märks att jobb, träning och annat liv tar upp all tid just nu. Har inte gett mig tid att uppdatera här på länge.

Jag tog mig i kragen och började på ett annat, mycket bättre och större, gym med ledda timmar också, så nu har träningsivern kommit på som stora hus igen. Jag siktade på BodyCombat men landade istället på cirkelträningar, Piloxing, CxWorx och hör och häpna: spinning. Spinning är en stor favorit just nu. Sedan kan man ju skida lite runt åkrarna mellan varven, ren avkoppling. Nästan alla veckor har jag åtminstone 4-5 timmar hård träning. Flow!

Nästa vecka ska jag försöka våga mig på den nya Les Mills-timmen GRIT Strength. Plyon tror jag blir för hoppig för mina känsliga benhinnor och vrister. I might die. Men jag har ju inte längre så dålig kondition, och jag är ju faktiskt inte så svag heller. Det ska gå, för resultaten vill jag ju ha!



I det förra inlägget skrev jag om mina mål för 2013. Målvikten är ju ett då förstås men det där andra, steg 2... Jag slog slag i saken nu. Tanken har varit att då jag nått normalvikt skulle jag gå en kurs vid FAF. En grundkurs för att senare kunna vidareutbilda mig till gym instruktör, PT eller t.ex. nutritionist. Nu har jag ju inte nått målvikten ännu, men kursen går först i maj så jag har lite tid än. Nu vet jag ju att 5 kg innan maj är hyfsat osannolikt och inte heller önskvärt (för snabb viktnedgång = förlorade muskler) så det får bli så bra som det blir. Ända tills hösten vill jag faktiskt inte vänta på att gå den här kursen och kanske ger den mig dessutom den sista knuffen i rätt riktning jag behöver. Spännande är det i alla fall!

Jag är stolt över mig själv för att jag tog steget och hittade modet till att anmäla mig till den där kursen. Ibland förvånar jag mig själv över hur mycket modigare, driftigare och självständigare jag blivit. Jag gömmer mig inte längre och jag behöver inte ha något moraliskt stöd till allt jag vill ta mig för. Positiva livsförändringar!


1 kommentar: