onsdag 6 mars 2013

Gårdagen - en helt normal dag?

Tänk att en dag kan ta så många svängar..

Morgonen började så bra, fick massor gjort och var nöjd och glad. Tills jag fick en massa obefogat skäll av en kund. I takt med att det goda humöret flög all världens väg kom förstås godissuget på som stora hus. En godispåse senare var jag om möjligt ännu mer förbannad. Någon timme senare träffade jag en kund som berömde min viktnedgång och till och med gav mig en kram för att jag var så fin (what is happening here?) och såg ut som en ny människa. Behöver jag säga att humöret steg lite igen? Sedan var det ett möte som drog ut på tiden så jag hann bli superstressad. Hade ju tänkt ta mig till gymmet för att pröva på GRIT Strengt.


Sagt och gjort, då jag väl bestämt sig för något så krävs det en hel del för att ändra på det. Innan jag kommit fram till gymmet var jag igen urförbannad på alla som kör så de tar sig fram långsammare än posten och ja... energin därefter kanske? Hade jag inte varit så förbannad som jag var så skulle inte det där passet ha gått. Fybanna vad tungt det var, och träningsvärken? Jodå. Var? Listan på var jag inte har träningsvärk är betydligt kortare.. Men visst var det kul på sitt sätt, och det som inte dödar stärker ju! Bokstavligen..

Ikväll blir det magmuskelträning på hög nivå då jag och ett kompisgäng ska iväg på Revy. Synd bara att jag måste kväva alla skratt för att inte svimma med dessa magmuskler. Kul ska det bli i alla fall även om jag riskerar skratta och gråta samtidigt.





2 kommentarer:

  1. Usch, int någo kiva me obefogat skäll, men destu härligare när man får beröm! :)

    Blev super sugen på att prova de där passe men tyvärr har int vårt lilla skruttgym den timmen. :( Men den påminner myki om 500 kcal timmen ja gick på i Elixia, de va 30 min intervaller, tuuungt så sjutton. Inget ja rekommenderar som första timme efter att man ha vari sjuk en månad. Ja ville DÖ! Men skönt va de när man insåg att man överlevd. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara du blir ordentligt frisk så tycker ja att du ska ge det ett försök! Men se till att du ätit ordentligt innan för man behöver nog all energi man kan få.. Och det skadar ju inte att prova och göra i egen takt, kan lova att jag absolut inte heller orkade göra allt fast än jag inte varit sjuk på jättelänge. Men ändå,ännu efter två dagar har jag en sån jäkla träningsvärk i baken..lovely :)

      Radera