tisdag 5 mars 2013

Bra saker med vinter

Nu, när alla enbart klagar på denna förfärliga vinter så måste jag vara lite annorlunda. Det är ju faktiskt inte enbart dåligt.

Tänk så härligt det är en gnistrande vit vinterdag. Och så mycket roligt man kan göra bara man har ens lite barnasinne kvar. Tänkte fylla ut med några exempel på vad jag gjort den här vintern.

- Längdskidat, bra motion, frisk luft och många skratt åt fin teknik ;)
- Byggt snölyktor, och svurit åt de tusen ggr de ramlat ihop på man ska lägga den sista snöbollen på plats..
- Gjort snöänglar
- Byggt snögubbe, han blev så fin!
- åkt pulka, och byggt pulka av plast, cellplast, duct tape och lina..
- Åkt snowboard
- Lekt snöbollskrig
- Åkt snöskoter. Typ 100 meter, men ändå.




Alltså hur kan folk bara klaga på vintern då man ser tillbaka på hur många gånger den fått en att skratta de senaste månaderna. Visst, det är jobbigt att skotta, sopa, skrapa is och det är halt utav bara helvete på vägarna, men ändå. Hur tråkigt på en skala hade det inte varit att inte längre få vara med om årstiderna? Och lets face it, jag föredrar nog 711 snöstormar framom tsunamin, orkaner, jordbävningar osv. Efter en iskall natt med -28 grader inbillar jag mig dessutom att jag kommer uppskatta de kvalmiga sommarkvällarnas 28 grader mer än jag annars gjort!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar