onsdag 28 augusti 2013

Mage

Äntligen lite träningsvärk igen. Den bästa träningsvärken är ju den som sitter i magmusklerna, för då vet man minsann att man gjort något. 

4 övningar. 10 repetitioner per övning. 4 set. Word!

Har alltid varit dålig på att träna mage, men jag har mer och mer, i andra övningar, börjat känna av att min core är min svagaste punkt. Att träna rygg har jag inga problem med, men magen.. Nu ska det slarvet ut och mage tränas vid varje gympass. Coren är trots allt den viktigaste delen av kroppen som håller ihop alltsammans. Ett bykbräde lär jag aldrig kunna fixa (punktförbränning är en myt!), men det är också kroppens välmående och inte utseende som är det viktigaste i kråksången. 


Anmälde mig också till nästa Inbodymätning. Jag förväntar mig inga positiva resultat då jag gått ner bara 1,5 kg sedan maj (fy skäms på mej) men jag hoppas det skulle ge mig en fingervisning om vad som hänt på insidan sedan dess och framför allt fungera som en rejäl spark i baken. Nu har jag igen ett mål att kämpa mot för att inte stå och skämmas sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar