fredag 7 oktober 2016

Förlossningsberättelse del 2

Vi blev alltså hemskickade på söndag eftermiddag. Värkarna kom då med ca 8 min mellanrum. Vi kom hem och lagade mat, satte igång bastun och förberedde oss på en lugn kväll. Jag började till och med se något positivt i att ha fått komma hem till eget lugn. 
 
I väntan på bastun spelade vi Cluedo, jag sittande på en bosuboll där jag gungade ut värkarna som nu kom två på 10 minuter. 

Jag gick i bastun medan sambon klockade värkar. De lugnade ner sig så länge jag satt inne i värmen men genast ute i duschen började de åter. Kraftiga som attan, men fortfarande för glest. 

Sovdags kom med stormsteg, panadol och varm dusch hjälpte inte längre ett jota. Jag visste att jag inte skulle komma att få en blund under natten. Vi ringde till BB igen och kom överens om att jag skulle åka in, troligtvis för sovdos. 

Vi kom till BB igen, jag fasade för att ligga ner med den förbannade Ctg-kurvan. Barnmorskan var ändå medgörlig, jag fick stå och hänga över en sån där gå-stol. Hjärtljuden tenderade tappas bort men jag och sambon turades om att hålla dosan på plats över magen. Nu ritades värkarna på skärmen men inte nära på så kraftigt som de kändes. Sovdos blev slutsatsen men de berättade också att medicinen kan ge motsatt effekt om man ger den för sent. 

Jag blev snortrött direkt. Ögonen gick nästan i kors, jag leddes i säng i ett rum jag delade med en annan kvinna i samma sits. Sambon skickades hem för att sova, med direktiv om att få komma tillbaka efter frukost om vi mot förmodan inte ringt innan dess. 

.. Nu vaknar liten, så det var allt för denna gång.. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar