tisdag 25 augusti 2015

Upplevelsesemester

Hela Miniland
Jag nämnde i föregående inlägg att min sommarsemester har varit och farit, och vilken upplevelsesemester det har varit!
Under min första semestervecka fick England ytterligare ett besök. Där fick stegmätaren huvudvärk av allt räknande medan jag och fästmannen stegade mellan otal turistattraktioner och kanske en klädbutik eller sju...







Bland de nordiska länderna hade ABBA turné
Huvudpunkten för resan var ett dagsbesök i Legoland i Windsor. Vi släppte loss våra inre barn totalt och hade en svinkul dag. Och vilken detaljrikedom sedan. En vacker dag vill jag fara igen men några små i släptåg, för barn var det verkligen uttänkt så in i det sista.



Vill. Ha. En. Egen. Legogiraff!


































En liten, liten del av nöjesfältet























De sista två veckorna har jag njutit av lugn och vackert sommarväder som kom till sist. Det såg verkligt illa ut för solblekt hår, fräknar och bikinränder, men tack vare min goda timing så ordnade det sig också. En hel del tid har jag spenderat genom att krascha i kompisars sommarstugor. Mellan varven har jag hunnit pröva på SUP paddling. Skakigt men riktigt roligt var det, och det kändes nog av lite följande dag. Jag hann också åka vattenskoter för första gången i mitt liv och flyga av fanskapet vilket definitivt kändes följande dag.. Paddla vanlig kajak blev också gjort för första gången på ca 15 år. Lugnet, tystnaden, friheten..




Vad annat kan man säga än att man nu börjar känna sig klar för höst efter en såhär händelserik och härlig semester. Hösten ger mig alltid en fräscha känsla av nystart. Förr var det bokplast och ny skolväska, nu är det mera frisk, sval morgonluft, nya ljus (som jag ändå bränner alldeles för sällan, men jag vill gärna låta mig själv tro att jag är typen som bränner ljus med en stor balja té i nävarna). Jag gillar sol och sommar, men innerst inne är jag ett höstbarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar