fredag 28 augusti 2015

Rivstart!

Min känsla från i måndags har hållit i sig, jag är fortfarande taggad till tusen. Veckan har hittills gått så superbra att jag nästan spricker lite av stolthet. 

Inte en nypa tillsatt socker har tagit sig in i mitt brödinkast, undantaget 1 msk honung i 1 kopp té (ljuset på bordet var inte tänt..). Inte särskilt mycket bröd heller för den delen. Kanske borde övergå till att prata om protein-inkast.. Det har varit snålt med kalorier och enbart mat av hälsosammaste sort. Mycket bra mat, för vem orkar gå omkring och vara hungrig jänt? Idag har jag "syndat" och ätit en hemlagad pizza på tortillabröd och en massa malet kött. Mitt samvete är tamigtusan rent som snö. 

Det verkar också som att det enda som behövs för att motivera mig till att träna är att äta bra. Om jag ätit bra är det så roligt att förbättra räkneappens siffror lite till genom kaloriavdrag för träning. Om jag tränat vill jag o andra sidan äta så hälsosamt som möjligt för att inte förstöra träningspasset jag just slitit igenom. En mycket god cirkel vill jag påstå. 


Antal tränade timmar den här veckan är hittills 4, en bra blandning av styrketräning och lättare konditionsträning. Man ska inte riva igång för hårt heller, sjukdomar undanbedes! Dessutom kunde jag knappt gå tisdag-torsdag p.g.a. grym träningsvärk i vaderna. Fy fan för träningsvärk i vaderna, det gör så himla ont, i synnerhet att stiga upp ur sängen på morgonen och försöka börja gå!

Nu är jag så illa däran så jag till och med förbjudit min mamma att baka tills vi far och hälsa på på söndag. Dessutom har jag erbjudit mig att laga maten.. I'm back people! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar