tisdag 22 maj 2012

Örhängen och tår

Örhängen. Jag får ofta frågan om varför jag så sällan använder örhängen när jag nu en gång har hål.
Såhär ligger det till:
Anledningen till att ha örhängen är ungefär den samma som till att man har lilltår. En lilltå är till för att hitta höga trösklar och stolsben med, samtidigt som de alltid är ivägen då man bär skor, vilket händer rätt så ofta. Örhängen är ungefär till för att man ska märka att man hållit på att glömma sin halsduk då det plötsligt inte finns något för hängena att fastna i. Utöver det är de enbart obekväma och ivägen då man t.ex. har hår på huvudet. Det har jag också mest hela tiden faktiskt.

Enda skillnaden mellan örhängen och lilltår är egentligen att örhängen kan vara snygga, lilltår är sällan det. Idag har jag örhängen, som färgmatchar min top, som färgmatchar mina skor. (stilpoäng, tack!) Jag har också ont i örsnibbarna, knutar i håret och skavsår på lilltån!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar