fredag 22 juli 2016

Nu börjar ledigheten!

Idag är Dagen D, dagen då jag tömmer mitt arbetsrum och börjar spendera dagarna bara med det där som man annars bara gör under de korta kvällarna och veckosluten. Umgås med vänner och bekanta (hej, jag har tid att träffas nu!!), rensa ogräs som hinner ta över världen medan man tittar åt andra hållet, slappa, peta på alla babyprylar, hänga på stranden, plocka bär, göra saft.. Ååååååh som jag längtat

Tre veckor kallas semester. Under de veckorna hoppas jag ännu orka flänga runt. Kompisars sommarstugor behöver besökas, teatrar, utflykter.. Ååååååååh vad det ska bli skönt

Sen, i mitten av augusti börjar den officiella mammaledigheten. Sen ska jag lägga mej som en fläck i soffan, slänga upp fötterna o börja klaga på att tiden (förmodligen) börjar gå så sakta igen. Och bara längta till att bebis vill komma till världen.



              Samma mage med en dag emellan. Tänk vilken skillnad olika kläder gör  för "figuren.."


Det här måste ju vara den absolut bästa tiden på året att vänta barn, då man har möjlighet att ta lite extra ledigt före man blir för otymplig för att orka med allt det där man vill göra. Det jag kanske inte vill göra - men tänker göra, är att ta ett krafttag med träningen ännu sista tiden. Mammafitness har kommit ut med en app med anpassade övningar för preggos. Ungen ska ut, och helst med en mamma som återhämtar sig fort och som har en hyfsat lätt förlossning. Det ska väl inte vara för mycket begärt...eller? 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar