onsdag 4 maj 2016

Träna när andan faller på


Jag har alltid gått och sagt att jag minsann inte ska bli den där gravida som bara lägger sig på soffan med en fet godispåse och sedan beklagar sig över att vikten stiger. Det kom inte som en överraskning  att graviditeten begränsar möjligheterna lite, men jag hade inte riktigt väntat mig att det skulle bli så lätt att bli lat. Första tidens soffhäng p.g.a. trötthet/bakfyllakänsla blev på lite och då det varit den stressigaste tiden på jobbet så har kvällarna varit extremt korta. Fyra pass per vecka har bytts till typ två. De flesta dagarna blir helt enkelt lite väl stillasittande så när andan faller på gäller det att slå till.

Idag hade jag promenad-date med Karin. Jag cyklade till byn, sedan gick vi runt slottet. Jag gjorde lite styrkeövningar i en klätterställning medan sällskapet mest skämdes över mig, och sedan pedade jag hem igen. Totalt blev det 3,6 km promenad och 6 km på cykel. Det är så himla härligt att cykla nu och det verkar också vara det mest skonsamma för kroppen (min), i alla fall så länge man inte stiger upp o trampa stående. Ändan i sadeln så bäckenet hålls rakt och avlastat. Jag tror faktiskt att cykeln kommer få komma ut oftare än vanligt den här sommaren, för det är klart bekvämare än att gå.




Jag skäller ofta på luktsinnet som har gått från känligt till hyper den senaste tiden, men eftersom det fungerar också andra vägen så är det det aboslut bästa med att vara ute nu. Blommorna doftar, solvarma barr doftar.. för att inte ens tala om hur gott regn doftar, men det vill jag ändå inte känna nu på en stund. Så otroligt härligt det är med lite sommarväder!


Sol eller inte, nu slänger jag mig i soffan den sista tiden av kvällen. Fötterna i högläge för jag är svullen som en boll. Ett kvällsmål i magen och på med ett avsnitt av gympaläraren. Sen ska jag bara ligga här och känna när bebisen far runt i magen <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar