måndag 16 maj 2016

Händelserika veckan

PUHH vilken vecka bakom, har inte avsiktligt övergett er redan.. 

Min bil har krånglat, eller egentligen inte bilen men idiot-servicen jag hade den på. Inte mindre än 4 kvällar har gått åt till att åka fram och tillbaka till service och ändå är bilen ännnu inte i skick. Vad är det med folk och att inte kunna något som ens lite påminner om kundbetjäning eller att bara göra sitt jobb rätt? Nåväl, efter många brända proppar vilket bland annat ledde till ett storbölande preggo med de första sammandragningarna så ska bilen nu få åka annanstans för omvårdnad och så hoppas vi på bättre lycka.

Som tur har inte allt varit pest och pina, långt ifrån. På tisdagen fick vi se vårt lilla sprattel för tredje gången. Vi fick också veta vem det är som bor i min mage, jag är för nog en för nyfiken person för att kunna låta bli och det är rätt skönt att slippa fundera ut två namn. Skulle det bara vara möjligt så hade jag säkert försökt ta reda på det redan tidigare. Fast så nyfiken är jag ändå inte att jag skulle börjat försöka mig på bikarbonattest eller ringar i snören. Både tråkig och nyfiken, men vart får folk allt ifrån? Allt såg hur som helst bra ut och i lättnaden som följde har jag börjat shoppa loss. Redan dagen efter köpte jag de första plaggen (kommer försöka fixa det mesta begagnat men de allra första plaggen måste jag ju ha fått skaffa själv, viktigt).  

På lördagen åkte vi till Borgå på kalas och skulle lite snabbt åka o titta på vagn på vägen. Lite snabbt ledde förståss till att vi slog fast köpet och har nu förbundit oss att betala för såväl vagn, tillbehör, bilstol och isofix. Skönt ändå att det som känns som de största besluten och utgifterna är tagna. Nu får vi bara vänta i upp till 12 veckor innan hela härligheten kommer hem - vilken julafton det kommer bli!

Vi hann ändå fram till kalaset nästan i tid och kunde fylla magarna med kaka och se på glada ungar som snurrade omkring. Innan vi var hemma hade jag dessutom hunnit plocka på mig en kass kläder för återanvändning samt badkar och tuttflaska. Julafton igen!

Nu känns det ändå som att någon drämt till mig med en stekpanna, blev inte mycket till vila. Den här veckan hoppas jag ännu hinna med ett besök till huvudstaden, en skolningsdag i långtbortistan, gäster i dagarna två. Ja, hos kosmetologen får jag i alla fall ligga o chilla, så det är alltid något!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar