tisdag 22 september 2015

Ett annorlunda dygn i Stockholm

Det här blir en snabbspolning av veckoslutet i Stockholm.

Tillsammans med ett 60-tal kollegor åkte vi plåtburk (Viking Grace - usch vad jag ogillar!) över till grannlandet. Vi åt buffé på båten men slapp trängas där till frukost - den fick vi på hotellet där vi skulle sova. 

Dagen spenderade jag och en av arbetskompisarna med att hälsa på djuren på skansen. Det är alltid roligt, och det är med skräckblandad förtjusning man kollar på krokodiler, hajar och ormar. Vid spindlarna drar jag gränsen och springer förbi med händerna för ögonen. Dock tycker jag att någon borde lära skansens inneboende lite hyfs..

Inte särskilt ivriga typer, de bara sov fastän de fick gäster. 

De här hornförsedda typerna kunde inte heller uppföra sig. Min kamera fotar två bilder i serie och ni ser ju vad den ena typen tog sig för genast jag hann ta den ena bilden.. 


ja.. dom här är ju inte särskilt generade de heller..

Nåväl, efter att nästan ha traskat slut fötterna på skansen tog vi oss sedan tillbaka till hotellet med djurgårdsfärjan till gamla stan och gick via några butiker där vi inte köpte ett jota. Det finfina hotellet låg vid Stureplan. 


Sedan var det dags att klämma in fötterna i klackskorna och ta sig till resans höjdpunkt. Dinnershow i Golden Hits. Det var god mat, härlig stämning och skitbra show! Här tänker jag inte berätta desto mer ingående - istället rekommenderar jag att varenda kotte åker dit och upplever det själva. Så himla kul! Dagen avslutades inte sämre då man fick dansa bort natten till alla tänkbara årgångars musik i genren "schlager och svensktopp".  Åk till Golden Hits, jag kommer också gärna med som sällskap!


När söndagen kom kändes det som att fötterna sprungit maraton och huvudet var kanske heller inte i toppskick. Det var inte det piggaste gänget som åkte hem efter bara ett fåtal timmar sömn, men desto flera timmar av skratt och hålligång. När flyget hem var försenat med en timme kändes det oöverkomligt och egen säng var alldeles sällsynt saknad. Men fastän måndagen var lite tung så var det verkligen värt! Golden Hits - det var INTE sista gången vi sågs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar