onsdag 31 oktober 2012

Om att gå in i väggen

Igår pratade jag med en vän om bland annat viktnedgång och jag konstaterade att det gått konstigt bra och utan större motgångar hela tiden. Samtidigt undrade jag när väggen skulle komma emot, när jag skulle gå in i väggen.

Än en gång bevisades det att man inte ska säga saker som bokstavligen kan ske som metafor. Screw you Murphy!

Inatt hände det.
Inatt gick jag in i väggen.

Jag var påväg tillbaka till sängen från toaletten i mörkret och måttade fel.
TJONG sade det i dörrkarmen.
Tummen tog emot smällen och mitt nagelband sprack och började blöda. Massivt. Typ två droppar.
Jag kvävde ett skrik och sjönk ner i sängen med en djup suck och inledde sökandet efter plåster. Sambon vaknade och tyckte synd om mig i ungefär 30 sekunder innan han återgick till sömnens värld.

Bör tilläggas att jag 1. Inte brukar vara upp på natten. 2. Inte brukar måtta fel.. Det här berodde alltså enbart på gårdagens metafor!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar