tisdag 20 september 2016

Inte endast latmask

Fastän jag är hemma dagarna i ända har jag svårt att komma ihåg att jag har en blogg. Delvis beror det på att jag tidigare mest skrivit om träning och hälsa, vilket lite kommit på skam sista tiden. Jag vet liksom inte vad jag ska göra av bloggen. Mammablogg, gravidblogg, träningsblogg, vardagsblogg.. Orkar någon ens läsa vad jag gör en vanlig dag hemma, varvat med uppdatering om att vi fortfarande bara är två i stugan? 


För att återgå till det tidigare träningstemat: Helt har jag ändå inte slutat träna, även om träningen nu är på en helt annan nivå. Mitt gym-medlemskap är uppsagt sedan länge, och sedan dess har jag klarat mig med mitt lilla portabla hemmagym. Jag har en stor boll, matta, gummiband, en kb på 6 kg och en hantel på 3 kg. 


Förvånansvärt långt kommer man med liten gym-utrustning och lite vilja. Viljan har varit det större problemet med detta minigym kan jag lova! När graviditeten och återhämtningen är undan tänker jag definitivt skaffa ett gymkort igen eftersom jag saknar de tunga vikterna, men det här är ett bra komplement. 

Just nu tränar jag (när jag väl gör det) till Olga Rönnbergs mammafitness program. Det är lätta övningar anpassade för befintlig graviditetsvecka. De håller en passlig nivå för mig tycker jag och fokuserar på rörlighet, andning, avslappning och de muskler man behöver för förlossning och för första tiden med ett litet barn. I fredags hade jag en massa energi så då var jag dels ut och gå, dels gjorde ett halvtimmes mamma-pass och jääädrans vilken träningsvärk jag hade i benen dagen efter. Kombon träningsvärk+förvärk var ju mysig.. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar